Dodaj
swoje zlecenie
Za darmo
bez zobowiązań
Jak to działa?
  • Piszesz co jest do zrobienia
  • Otrzymujesz oferty
  • Wybierasz najlepszą
Dodaj zlecenie »
Proszę czekać...

Ćwicz często bądź zdrów

Otrzymuj aktualne zlecenia od klientów na e-mail

Już wiele tysięcy lat temu Hipokrates przekonywał, że „ruch to życie, bezruch to śmierć”. Wiele badań potwierdza działanie terapeutyczne aktywności fizycznej. Niestety jej brak przyczynia się do powstawania wielu stanów chorobowych. Człowiek, który wiele godzin spędza w bezruchu staje się bardziej podatny na infekcje, szybciej się męczy, przybiera na wadze - po prostu zaczyna chorować. Dlaczego ruch jest dla nas tak istotny?

Wszystko jest związane z tym, że ruch jest wpisany w naszą naturę. Niestety, ale postęp cywilizacyjny oraz nowe technologie spowodowały, że w dzisiejszych czasach rządzą komputery. Wiele godzin siedzenia przed monitorem odbija się w negatywny sposób na naszym zdrowiu. Warto zatem wspomnieć, że godzina dziennie systematycznych ćwiczeń może przynieść nam wiele pożytku.

Aktywność fizyczna wzmacnia także nasze serce. Powoduje spadek tętna i ciśnienia krwi, komórki ciała są lepiej odżywione, szybciej usuwane są substancje toksyczne z naszego organizmu. Według wyników badań osoby mające nadwagę, ale uprawiające sport są znacznie mniej narażone na choroby serca, niż osoby szczupłe prowadzące siedzący tryb życia.

Ruch wpływa bardzo korzystnie na naszą odporność. Mało osób wie, że podczas ćwiczeń fizycznych wytwarzane są w organizmie specjalne komórki, których zadaniem jest likwidowanie bakterii i nietypowych komórek, często z zaburzoną sekwencją łańcuchów. Ma on zatem działanie przeciwnowotworowe.

Pamiętajmy, że odpowiedni jest każdy rodzaj aktywności. Może to być z powodzeniem jazda na rowerze, nordic walking, aqua aerobik, taniec, ćwiczenia pod okiem instruktora fitness. Warunki są dwa – trening powinien być tak intensywny, aby tętno wzrosło o ok. 65-70%. Dodatkowo musi trwać przynajmniej godzinę.