Dodaj
swoje zlecenie
Za darmo
bez zobowiązań
Jak to działa?
  • Piszesz co jest do zrobienia
  • Otrzymujesz oferty
  • Wybierasz najlepszą
Dodaj zlecenie »
Proszę czekać...

Efektywność reklam telewizyjnych

Otrzymuj aktualne zlecenia od klientów na e-mail

Przyjmuje się, czynników skuteczności reklamy nie da się jednoznacznie wskazać, bowiem nie powinno się wrzucać do jednego worka reklam z różnych sektorów. Jest jednak coś, co łączy wszystkie skuteczne reklamy, bez względu na konsumentów docelowych i sprzedawany produkt - musi ona być zauważona oraz przyswojona.

Zazwyczaj przedsiębiorcy zlecający pracę reklamodawcy pragnęliby, by reklama miała 2 skrajnie różne cechy, była, unikalna, ale pasująca do kategorii; nowoczesna, lecz jednocześnie - tradycyjna; zabawna, ale nie wzbudzająca kontrowersji; atrakcyjna wizualnie, ale niezbyt kosztowna; innowacyjna, ale bez przesady; kształtująca nowy wizerunek produktu, przy jednoczesnym utrzymaniu tego wcześniej wyrobionego; skierowana do wszystkich, ale przyciągająca głównie klientów z sektora docelowego.

Niestety, rzadko zastosowanie tych cech jest możliwe. Przedsiębiorca musi podjąć decyzję, czy chce reklamę skuteczną, czy idealną. Wiadomo, że w dostępnym czasie reklamy, można umieścić generalnie wszystko, ale czy na pewno warto? Okazuje się, że im łatwiejszy i bardziej bezpośredni jest przekazywany komunikat, tym lepiej reklama zapada w pamięć. Szokująca i ciekawa reklama zwraca większą uwagę i ułatwia przyswajanie treści na dłużej. Należy w związku z tym przekraczać wszelkie konwencje, rzecz jasna, w granicach dobrego gustu i próbować jak najbardziej wyeksponować reklamę z bloku, dbając o to, żeby jednak nie przyćmić jej treści nadmierną atrakcyjnością.

Nie zawsze, by reklama była skuteczna powinna być lubiana przez odbiorców. Mówi się, że przerwy reklamowe pokazujące szczęśliwe rodziny, dzieci oraz zwierzęta są przesłodzone i wyidealizowane, że nam się nie podobają, ale to właśnie one działają najlepiej. Wynika z tego, że reklama nie musi być piękna, pozytywnie odbierana i pożądana, żeby była skuteczna. Tak samo jest z reklamami, które wydają się być „męczące“ dla widza, ale tak głęboko zapadają w pamięć przez sam fakt istnienia oraz to, że są np. śmieszne lub szokujące oraz wysoką częstotliwość emisji.

Zdaniem większości współczesnych odbiorców reklama ma być krótka i na temat. Musi informować o tym, co przedstawia i gdzie jest to dostępne. Pozwala to na zdecydowanie szybsze podjęcie decyzji o zakupie. Lepiej, by konsument zapamiętał mało, ale zrozumiałych konkretów, niż nie pamiętał niczego, spośród dużej ilości informacji.