Dodaj
swoje zlecenie
Za darmo
bez zobowiązań
Jak to działa?
  • Piszesz co jest do zrobienia
  • Otrzymujesz oferty
  • Wybierasz najlepszą
Dodaj zlecenie »
Proszę czekać...

Przeprowadzanie badań marketingowych w dzisiejszych czasach

Otrzymuj aktualne zlecenia od klientów na e-mail

Prowadzenie efektywnych badań rynku to nie lada wyzwanie. Według statystyk około 80% badanych i wprowadzonych do sprzedaży nowych towarów, w końcu i tak nie odnosi sukcesu. Czy w takim razie warto inwestować środki w tego typu działania? 20% skuteczność nie wgląda bowiem zachęcająco. A może po prostu przedsiębiorcy korzystający z usług firm badawczych liczą na zbyt wiele przy zbyt małych nakładach pracy?

Po żadnym pozorem nie należy jednak lekceważyć wagi tego sektora, niezależnie od statystyk i ich skuteczności. W większości przedsiębiorstwa same w sobie nie mają odpowiedniej wiedzy, funduszy i umiejętności prowadzenia pełnych badań marketingowych i muszą liczyć na wyspecjalizowane firmy.

Rynek badań rośnie bardzo intensywnie bez względu na panującą koniunkturę gospodarczą. Jest to spowodowane tym, że teraz każda firma, która chce liczyć się na konkurencyjnym rynku, musi w tego typu badania inwestować. Oczywiste jest, że przedsiębiorstwa odnoszą sukcesy przede wszystkim bazując na wiedzy o swoich klientach, ich potrzebach oraz możliwościach ich zaspokajania, a także o konkurentach oraz produktach na rynku. Jakkolwiek atrakcyjny wydawałby się nowy produkt lub pomysł, niezbędne jest wybranie odpowiedniej strategii marketingowej. Bez niej przedsiębiorstwo skazane bywa niestety na 100-procentową porażkę, a produkt na krótki żywot.

W Polsce badania rynku są wciąż niezbyt upowszechnione w porównaniu do krajów zachodnich. Cechuje je jednak bardzo duży potencjał wzrostu. Sektor ten, jak każdy inny, musi również pozostawać w gotowości na reakcje na zmieniające się wciąż trendy, zmiany upodobań Polaków, zwiększanie dbałości o poziom obsługi konsumentów przez większość firm oraz modę na etnografię. Nie bez znaczenia pozostają też nowinki techniczne pozwalające za pomocą przenośnych urządzeń gromadzić, przechowywać i przetwarzać dane . Bardzo ważną rolę odgrywa również rozwój Internetu, stosowanego jako medium do przeprowadzania badań, zbierania opinii i sprawdzania reakcji.

Wszystkie powyższe zjawiska napędzają również rozwój branży badawczej - samej w sobie. Nowe możliwości wypierają stare i pozwalają na więcej. Warto więc robić badania pod kątem zmieniających się trendów, wyciągać wnioski i chwytać nowe, pojawiające się okazje.