Dodaj
swoje zlecenie
Za darmo
bez zobowiązań
Jak to działa?
  • Piszesz co jest do zrobienia
  • Otrzymujesz oferty
  • Wybierasz najlepszą
Dodaj zlecenie »
Proszę czekać...

W jaki sposób powiększyć oszczędzanie baterii w naszym urządzeniach

Otrzymuj aktualne zlecenia od klientów na e-mail

Na pewno nie ma wśród nas osoby, która nie spotkała się z problemem pojawiania się informacji o niskim stanie naładowania baterii w smartfonie, w najmniej spodziewanym momencie. Czas działania urządzenia da się jednak znacznie wydłużyć dzięki zastosowaniu kilku prostych rozwiązań.

Najwięcej energii „pożera“ wyświetlacz (zależnie od tego, jak mocno świeci), włączona „lokalizacja GPS“ oraz aplikacje związane z wyszukiwaniem lokalizacji, częste łączenie się z internetem sieciowym oraz Wi-Fi i pobieranie dużej ilości danych, jak również energochłonne aplikacje. To właśnie tymi ostatnimi musimy się zająć, a dokładnie - przystąpić to wyłączenia ich.

Największym pożeraczem energii okazuje się być Skype, za pomocą którego, godzinna rozmowa, w zależności od modelu smartfona pochłania od 27% aż do 50% akumulatora. Warto zatem zastanowić się, nad używaniem aplikacji do rozmów tekstowych typu „WhatsApp“, która zużywa tylko 2%-3% energii przez jedną godzinę ciągłego używania. Pozostałymi aplikacjami, które wywołują szybkie zapalanie się lampki informującej o tym, że należy naładować baterię są Facebook, wszystkie nawigacje, POU, YouTube, a także Groupon.

Poza wyłączeniem powyższych aplikacji, najwyższą oszczędność energii daje wyłączenie automatycznej synchronizacji wszystkich kont na naszym smartfonie i manualne zmniejszenie jasności wyświetlacza, który należy do czołówki, jeśli chodzi o zużywanie energii. Jeśli mamy wyświetlacz AMOLED, w którym pojedynczy piksel emituje światło, ustawmy ciemne tła ekranu i motywy, a także skróćmy czas po którym wygasza się ekran.

Co więcej, warto zastanowić się, czy rzeczywiście niezbędne jest informowanie nas przez smartfon o każdym przychodzącym mailu, a jeśli nie - zwiększyć interwały automatycznego sprawdzania poczty.

Pomyślmy także o wyłączaniu lokalizacji nawigacji jeśli z niej nie korzystamy lub po prostu nie potrzebujemy. Jeśli nie korzystamy na co dzień z przeglądarki w technologii LTE, powinniśmy sprawdzić, czy mimo braku umowy na transmisję danych, nie mamy włączonego trybu UMTS/LTE, a jeśli tak jest - zmienić go na EDGE/GPRS.

Najprostszym sposobem jest jednak, o ile to możliwe, uruchomić w naszym smartfonie tryb oszczędzania energii, który automatycznie obniża taktowanie procesora oraz jasność ekranu.