Dodaj
swoje zlecenie
Za darmo
bez zobowiązań
Jak to działa?
  • Piszesz co jest do zrobienia
  • Otrzymujesz oferty
  • Wybierasz najlepszą
Dodaj zlecenie »
Proszę czekać...

Właściwa wizytówka

Otrzymuj aktualne zlecenia od klientów na e-mail

W obecnych czasach wizytówki to obowiązkowy gadżet każdego szanującego się przedsiębiorcy. Są one niezbędnym atrybutem w biznesie, ale również coraz częściej życiu osobistym. Nie każdy jednak wie, że nie zawsze przebojowość wizualna idzie w parze razem z biznesową etykietą.

Przede wszystkim papier, na którym nadrukowane są wizytówki powinien być w kolorze białym, a kolor czcionki - czarny. Wielobarwne wizytówki sugerują delikatny brak powagi. Jeśli chodzi o jej wymiar, to w zależności od typu wizytówki, kiedyś był on różny. Obecnie standardowa wizytówka ma rozmiar karty kredytowej. Typ papieru, z którego jest wykonana jest również dokładnie sprecyzowany. Najlepiej, aby był to autentyczny papier czerpany lub papier kredowy o właściwej gramaturze z dopuszczalnym subtelnym deseniem.

Wybierając typ czcionki naszej wizytówki, powinniśmy skupić się na tym bardziej klasycznym, tradycyjnym i przede wszystkim - poważnym i nie utrudniającym odczytania. Warto zdecydować się na uwypuklone litery, gdyż jest to dużo bardziej eleganckie. Pamiętajmy, że tekst pisany kursywą dopuszczalny jest tylko i wyłącznie na wizytówkach prywatnych. Na wizytówkach biznesowych powinno być to proste pismo.

Jeśli chodzi o formę wręczania wizytówki, to najczęściej przekazujemy ją partnerowi prosto do rąk tak, aby jej zawartość mogła zostać od razu przeczytana, zadrukowaną stroną ku górze i zwróconą w kierunku odbiorcy. Wizytówkami wymieniamy się w chwili, kiedy jesteśmy sobie przedstawiani lub już po skończeniu spotkania. Jeżeli mamy do czynienia z osobą wyższą stanowiskiem pamiętajmy, aby zaczekać na prośbę o wizytówkę. Jeżeli natomiast ktoś wręcza nam swoją wizytówkę - powinniśmy zrewanżować mu się swoją. Jeżeli na naszej biznesowej wizytówce wydrukowany jest także prywatny numer telefonu, sugerujemy, że można się pod nim z nami kontaktować także w sprawach służbowych do godziny 20:00.

Należy wiedzieć, że bardzo często wizytówka świadczy o nas samych i stanowi pierwsze wrażenie, jakie zrobimy na naszym partnerze biznesowym.